Bakancslista: New York City – Fort Lauderdale – Playa del Carmen – Havana

 In English – Memories of a Travel Addict Chick: BUCKET LIST for a Holiday to New York City – Fort Lauderdale – Playa del Carmen – Havana

Írtam itt a blogon, hogy mit tervezek csinálni a nyaralásomon 2016. Novemberben (erről itt => Hogyan szejünk össze annyi információt, amennyit csak tudunk olyan országokról, ahol még nem voltunk), 2 hónapig terveztem, 1 hónap alatt véghezvittem. Szeretek mindent megtervezni előre, hogy mit szeretnék látni, mert minél több információt összegyűjtök, annál részletesebb a terv, annál valószínűbb, hogy nem fog kimaradni egy híres / finom / csodálatos / izgalmas látvány / étel / aktivitás.

IMG_1061

Amit terveztem / Amit megcsináltam belőle:

New York City, USA

  • Hajókázás a Szabadságszobornál: IGEN. vettem egy hop-on hop-off buszjegyet 3 napra és abban benne volt egy hajós körutazás is. A kikötőtől a Times Square közelétóböl indult, elhajoztunk a Brooklyn-híd alatt, majd visszafordultunk és a Szabadság-szobor fele haladva visszatértünk a kikötőhöz.
  • Kora reggeli futás a Central Parkban: IGEN, a fenekem befagyott, hogy Novemberben egy kapucnis pulcsiban szaladgáltam ott. Ne bizzon senki a szobájába besütő nap sugaraiban, télen…
  • Felmenni a Rockafeller Centerbe: IGEN, álltam a sorban, hogy veszek jegyet és egy nő odajött hozzám, azt mondta, van 4 jegyük, de 2 óra múlvára és azon már nem tudnak részt venni. „Nem akarom a jegyeket ???” Körülbelül 130 $ érték volt. Elfogadtam és igy ingyen mentem a Top of the Rock-ba, csak kellett várni még 2 órát 🙂 Ez csak Amerikaban Lehetséges ….;)
  • Megnézni a Times Square-t este kivilágitva: IGEN, a Times Square közelében laktam, 15 perc sétára, így szinte minden este oda érkeztem. Az amerikai választásokat is ott láttam (Szomorú tapasztalat …)
  • Pizzát enni Little Italy olasz negyedben: NEM, nem tudtam, láttam a Little Italy-t, de előtte ettem a kínai negyedben.
    Nov 08_180_Little Italy
  • Megtekinteni a 9/11 emlékhelyet: IGEN, nagyon megható volt
    Nov 07_035_Sep 11 Memorial
  • Elmenni egy Broadway show-ra: természetesen ez nem történt meg, nem voltam abban a hangulatban, hogy esőben sorban álljak jegyért
  • Átmenni a Brooklyn hidon és megnézni onnan a naplementét: Részben, áthajóztam a híd alatt, de nem mentem rá. És a naplementét nem láttam onnan.
    Nov 08_059_Boat Tour
  • Tiffany kirakatát megtekinteni, mint Holly (Álom luxuskivitelben): IGEN, meg is találtam. Nincs kép róla
  • Megnézni a dinókat a New York-i Természettudományi Múzeumban: IGEN, csodálatos múzeum mindössze 10 percre volt metróval a szállodámtol. Érdemes volt a látogatás.
  • Utcai árustól hot dogot enni: IGEN, megcsináltam, bárcsak ne tettem volna, amit ettem szörnyű volt.
    Nov 07_047_Wall Street
  • Megnézni a Jóbarátok (Friends) házát Greenwich Village-ben: IGEN, sokáig tartott, mig megtaláltam a kis utcákban. Jó, hogy volt egy térkép a telefonomon, a technológia lenyűgöző (mostanság kezdtem el használni ezeket a modern okostelefonok)
    nov-09_04_greenwich-villageb.jpg

Fort Lauderdale, Florida

  • Napozás Florida egyik tengerpartján pl South Miami Beach-en: IGEN, elmentünk a strandra. Fort Lauderdale-by-the-sea, Miami Beach, Pompano Beach
  • Elmenni hajókázni a mocsárba és megölelni egy krokodilt az aligator show-n Everglades Parkban: Nem, a barátnom meggyőzött, hogy nem olyan izgalmas
  • Megnézni amerika legdélibb pontját Key Westben: Igen elmentem kirándulni, korábban már írtam róla itt => Key West csak egy napra
  • Megnézni Hemingway házát Key Westben: Igen, nagyon jó volt, ingyenes idegenvezetés is volt. Írtam róla itt => Key West csak egy napra
  • Megnézni Fort Lauderdale csatornáit hajóval (Amerika Velencéjének nevezik): IGEN, csináltam egy túrat, sok milliomos házat lehetett látni

Playa del Carmen, Mexikó

  • Chichen Itza kötelező – a leghiresebb maya templom: IGEN, egy túrat tettem Chichen Itza és Ik Il barlanghoz
  • Annyi mexikói kaját enni, amennyit csak lehet :): IGEN, minden nap
  • Beleugrani egy Cenote-ba (édesvizzel telt barlangok) és úszni benne: IGEN, Ik Il-nel. Beugrottam körülbelül 5 méterről a vízbe.
  • Felmászni a Coba piramisra: IGEN, megtettem, nem olyan nehéz. De hogy sok vizet kell vinni. Lemászni csak lassan lehet.
  • Egy helyi taxival (collectivo) helyiekkel utazni együtt: IGEN, Tulum és Cancun-ba, könnyű megtalálni az állomást a Playa del Carmenen, olcsó és tiszta. Írtam Playa Paraiso strand meglátogatasáról itt => A Playa Paraiso & Tulum Beach Mexikóban.
  • Bérelni egy motort és felfedezni Cozumel vagy Mujeres szigetet: Részben a végén autót béreltem. Azt hiszem a legszarabb autót Cozumelen.
  • Végigsétálni az 5ik sugárúton – Playa del Carmen: IGEN, csodálatos hely, jó éttermek és ajándéküzletek vannak itt, imádtam!
  • Ellátogatni Tulum maya romjaihoz a tengerparton: IGEN, tettem egy kirándulást együtt Cobaval, csodálatos.
  • Megkóstolni a tequilát és megnézni hogyen készül egy Tequila üzletben: Nem, elfelejtettem, de láttam, tequila üzletet kívülről.
  • Megnézni a napfelkeltét a Playa del Carmen tengerpartján: Igen, egyszer elkaptam.
  • Friss halat enni a tengerparton: IGEN 🙂
  • Úszni a Rio Secreto cseppkőbarlangban: Nem, helyette meglátogattam az Xplor Parkot, ott is hasonló cseppkövek voltak.
  • Elmenni az Xplor kalandparkba: IGEN. Az idő korlátozott, főleg ha sorban kell állni 1 órán át a kötélen lecsúszáshoz. Ezután 1 óra a kötélen csúszás (őszintén én egy kicsit unatkoztam a 3-ik után, de 7-en kellet lecsúszni ), az időjárás is esős volt. Kiprobáltam a kenuzást és a fürdést a barlangban
    Nov 22_003_Playa del Carmenb

Havanna, Kuba

  • Végigsétálni naplementekor az El Malecon parti sétányon: IGEN, 10 perc séta volt az szállodamtol különben este nem jártam egyedül. El lehet képzelni, hogy miért, nem azért, mert féltem, de jobb óvatosnak lenni, ha egy nő egyedül utazik Kubában.
    Nov 24_089_El Malecon_Fotor
  • Megtekinteni Hemingway múzeumat San Francisco de Paula-ban: Nem, nem mentem, inkább elmentem a strandra 🙂
  • Old timer kocsival körbeautózni az óvárost (La Habana Vieja): Igen, már irtam itt róla => Milyen egy klasszikus amerikai autóval bejárni Havannát
  • Megnézni egy szivargyárat és kipróbálni egy szivart: Részben, nem szivargyárban voltam, hanem dohányültetvényen. A legolcsóbb Havanna-i szivar 20 $ körül van, drága hobbi ez.
    Collage_Fotorjdjdj
  • Inni egy mojitot Hemingway bárjában a La Bodeguita-ban: IGEN. Mindenki bejött fotózkodott és rendelt egy mojitot. Ez volt a legrosszabb MOJITO, amit ittam Kubában. Hemingway nagy ivo volt, finoman szolva, azt mondta: „Tequilamat a La Bodeguitaban, Daiquirimet az El Floridita-ban”. Talán az akkori mixerek jobbak voltak…
  • Elmenni Trinidadba busszal és megcsodálni a szines házakat: Nem, amikor terveztem az utazást nem számoltam azzal, hogy a Havanna és Trinidad távolság kb 300km, 4 óra csak egy útra. Huhhh
  • Megnézni a Museo de la Revolucion (Forradalmi Múzeumot) és megismerni kicsit Che Guevara életét: Igen, ez tényleg érdekes volt, Fidel Castro halála előtt voltam és még egy kitűntetesi ünnepséget is lattam a régi veteránoknak.
  • Venni egy pólót amin Che Guevara van: Nem, de vettem egy kubai polót táncoló hangszerekkel
  • Utcai árusnál enni (nem biztos, hogy ezt bevállalom): IGEN, annyira éhes voltam az érkezés napján, hogy kipróbáltam egyet. Nagyon szerencsés voltam, hogy nem lettem beteg, talan 30 ¢ volt, de nem ettem meg, a hús nem sült meg eléggé. Nem voltak jó éttermek Havannában. Az ételnek nem volt jó ize, nem volt jo minősége.
  • Elmenni a Playas del Este tengerpartra, ahova a helyiek mennek: IGEN, elmentem a tengerpartra, de a Playa del Este-ben túl messzire van, egy legközelebbit látogattam meg, ott is voltak helyiek.

Tehát ez az, amit terveztem és amit megtettem …. Talán lehet használni a listám, azoknak, akik nyaralást terveznek ezen a területen… 🙂
Vicky

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

