Rövid látogatás Bombay-ben (Mumbaiban), a viktoriánus városban

United-Kingdom-iconIn English – Memories of a Travel Addict Chick: Visiting Bombay (Mumbai) the Victorian City

Néhány évvel ezelőtt Indiában jártam, írtam róla egy korábbi bejegyzésemben itt => Egy utca az indiai Jaipurban tele vad majmokkal és zarándokokkal.

A körút alatt meglátogattuk Mumbai-t (bombayt) is. A város neve egészen 1995-ig Bombay volt. Én személy szerint egzotikusabbnak találom, mint a Mumbai nevet.
Mumbai_13.Nap_055

Mumbai_13.Nap_096

Mumbai_13_Fotorjijk

Mumbai_13.Nap_126

Délután repültünk Air India-val Mumbaiba, a repülőgépből már láttuk a világ legnagyobb gettóját, a papírházakat, a szegénységet …
JDH - BOM_12_Fotornnn

Mumbai_13.Nap_108Ugyanolyan nagyvárosra számítottam, mint Delhi. De Mumbai rosszabb volt, mint Delhi…

A taxis elvitt minket a szállodánkba, ez volt a legrosszabb hotel egész indiai tartózkodásunk alatt, nyirkos kis szoba volt, de az elhelyezkedése jó volt, mert a Victoria Pákyaudvar közelében volt.

Azt hiszem, Mumbaiban egy nap elég, hogy mindent lásson az ember. Ez egy hatalmas város, de látnivaló nagyon kevés van. A városi lakosság becsült száma 18 millió, a világ 9. legnépesebb városa. Aki ide látogat, óriási tömegre számíthat.

A Victoria Pályaudvarról indultunk felfedezni a látnivalókat, most Chhatrapati Shivaji Pályaudvarnak hívják. Milyen kár, a Victoria Pályaudvar jobban hangzott (talán, mert a nevem is Victoria:)). Ez egy történelmi vasútállomás és az UNESCO Világörökség része, 1887-ben épült gótikus stílusban. Izgalmasnak tűnik kívülről, belül nem olyan grandiozus …
Mumbai_13.Nap_045bMumbai_13.Nap_029

Aztán 1000R-ért béreltunk egy taxit egy egész napra és elmentunk a Dhobi Ghat-hoz, a világ legnagyobb szabadtéri mosodájához. A mosók – az úgynevezett Dhobi-k – a szabadban dolgoznak és ők mossák a ruhákat Mumbai szállodái és kórházai részére.
Mumbai_13.Nap_059b

Mumbai_13.Nap_081

Mumbai_13.Nap_080

Mumbai_13.Nap_077

Ezután elmentünk a Marine Drive-ra és meglátogattuk a Chowpatty Beach-et. Ez a legmocskosabb és legszennyezettebb strand a világon. Ne is próbáljanak meg törülközőt vinni, hogy ráfekudjenek, vagy furdoruhaban menni, hogy usszanak a vizben ..279543

Mumbai_13.Nap_113b

Mumbai_13.Nap_120

Ezután jött a a Taj Mahal Hotel és a Gateway of India.
A Gateway of India-t azért építették, hogy megemlékezzenek V. György király és Máia királynő bombay-i látogatásáról 1911-ben. Ők maguk csak egy kartonból felépitett emlékmuvet láthattak, mert az építkezés nem kezdődött 1915-ig …
Mumbai_13.Nap_177A Taj Mahal Hotel mellette épült, ez egy 5 csillagos szálloda, ami több mint 600 szobával és lakosztállyal rendelkezik.
Mumbai_13.Nap_164

Mumbai_13.Nap_184

Az idő olyan forró és párás volt, hogy alig tudtunk nézelődni, gyalogolni meg pláne nem lehet, ezért jó volt, hogy taxit fogtunk. Nagy távolságok vannak és nincsenek riksák, mint Delhiben, csak taxik, de az több ezer …

Igazából többet vártam ettől a várostól a történelme alapján és amit hallottam róla stb. Nem baj, de az tény, hogy a Delhi-Agra-Jaipur-Jodhpur-Mumbai-Varanasi körutazás alatt ez volt amire a legkevésbé emlékszem … Ahogy Írtam egy nap elég is itt. Élvezzék a képeket …