Kell még tovább győzködni Önöket, hogy meglátogassák Pécset? Török dzsamik, korai keresztény temetők, barokk paloták, katedrális, tömérdek múzeum …

1495647138_United Kingdom(Great Britain) English version – Memories of a Travel Addict Chick

2006 óta vagyok idegenvezető Magyarországon, de még nem voltam Pécsett. Nem élek Magyarországon és amikor Budapestre jövök, általában a fővárosban is maradok. Most mivel tavasz van és az idő szép, úgy döntöttem, hogy felfedezem az országot a szabadságom alatt, amíg el nem kezdek dolgozni Bulgáriában júniusban.

Miért menjünk Pécsre?

Zsolnay kerámia, 400 éves török ​​építészet, UNESCO Világörökség, 2000 éves római romok, legnagyobb korai keresztény temető Olaszországon kívül, 2010 Európa Kulturális Fővárosa, Egyetemi város.
aa2

aa3

aa1

Hogyan juthatunk el Pécsre Budapestről?

Pécs a Dunántúlon helyezkedik el, Budapesttől délre. El lehet jutni vonattal (ELVIRA – MÁV – naponta 9 közvetlen járat, 3 óra), busszal (Volánbusz – naponta 9 busz, 5,5 óra) és természetesen autóval (~ 208 km, 2 óra).

Én vonattal mentem, minden vonat a Déli Pályaudvarról indul, 9.00-kor már Pécsett voltam, hogy korán felfedezhessem a várost.

Mit nézzünk meg Pécsett?

Először meglátogattam a Zsinagógát. Viszonylag kicsi, belül nem olyan gyönyörű, mint a budapesti Zsinagóga (persze hogy nem, a budapesti a második legnagyobb a világon). Van belépő, meg lehet nézni belülről, majd fel lehet menni a karzatra, fent egy kiallítás található a pécsi zsidó közösség életéről, beleértve a holokausztot is. A kiállítás nagyon jól megszerkesztett, látszik, hogy sokat dolgoztak rajta.

A Széchenyi tér a fő tér, ahol a legfontosabb látnivalók találhatók: a Zsolnay-kút, a Szentháromság szobor, Gázi Kászim pasa dzsámija, a Városháza, a Megyeháza, a Nádor Hotel, a Virág cukrászda és a Hunyadi János szobor.

A Zsolnay-kút csodálatos, Pécs egyik szimbóluma, a Zsolnay porcelánok világhírűek, Hungarikumok (mint a Herendi porcelán, Paprika … stb.). Ez a szecessziós stílusú szökőkút 1930-ban épült. Az ökörfejek pirogránitból készültek és a díszítés sárgás-zöld eozin.
Pécs_026

Pécs_025b

Pécs_024

Ha valaki érdeklődik az Iparművészet iránt, a Zsolnay kulturális negyed nem messze van a központtól. A Zsolnay gyárat Zsolnay Miklós alapította Pécsett a 19. században. Lehet gyalog vagy kisvonattal is oda menni, én nem néztem meg, de olvastam róla, hogy fantasztikus, sok múzeum, galéria, koncertterem található a negyedben.

A török ​​korszakból számos mecset, síremlék maradt meg, a leghíresebb a Gázi Kászim pasa dzsámija. A legnagyobb török építmény Magyarországon ebből az időböl. A törökök ​​ 150 évig voltak Magyarországon 1541-től, a budai vár elfoglalásától kezdve.
Pécs_041c

Például Budapesten is sok török ​​fürdőt / mecsetet lehet találni, mint a Rudas fürdő. Ez a dzsámi a török ​​iszlám és keresztény vallás kombinációja, kívül és belül is, most katolikus templomként működik.
Pécs_045_Fotor

FotorCreated

A Jannus Pannonius utcában található a többszáz lakat, amit szerelmesek tettek ide.
Collage_Fotordsikfusi

A Csontvári Múzeum (híres festőművész volt) mellett elhaladva jutunk el Pécs legfontosabb látnivalójához, a 1600 éves korai keresztény sírkamrákhoz.
Collage_Fotorddd

Pécs már a római időkben is lakott volt, a rómaiak SOPHIANAE-nak hívták. Temetkezési kamarák találhatóak ebből az időböl itt, ezek egy részét bibliai jelenetekkel és korai keresztény szimbólumokkal díszítették. 2000 óta a világörökség része.Itt található a Cella Septichora, amely a legismertebb és van egy mauzóleum is, amely – olvastam – egy „rejtett kincs”.
Én a Cella Septichora-t látogattam meg, a festmények valóban nagyszerűek, csak hogy tudja mindenki, sok lépcsőt kell fel-/lemászni. Egy része elérhető kerekesszékkel is, de nem az egész (amennyire én láttam).

Tovább haladva az utca végén található a 19. században középkori romokra épült székesegyház. Rendkívül impozáns és a tér is tele van gyönyörű épületekkel.
Pécs_125b

Pécs_128

Van egy érdekes szobor, Liszt Ferenc zeneszerző szobra, amely egy erkélyről néz a székesegyházra.
pc3a9cs_124.jpg

Az utolsó dolog, amit megnéztem a Jakováli Hasszán pasa dzsámija volt, egy másik török ​​emlék. Magyarországon ez az egyetlen törökkori imaház, amely minaretjével együtt megmaradt.
Collage_Fotordjf

A Ferencesek utcája, az Apáca utca, a Jannus Pannonius utca és a Kaptalan utca tele van szépen felújított épületekkel. Ha van ideje az embernek ajánlatos sétálgatni rajtuk.
Pécs_116

Collage_Fotorjdhf

pc3a9cs_115.jpg

Pécs rendkívül rövid történelme

Lakott a kőkorszak óta; 400 évig római terület – Sophianae (ie 2. század); Kereszténység a 4. századtól; Város elpusztul; 1009. Szent István megalapította a pécsi egyházmegyét; 1367. első egyetem, Mátyás király – 15. század – reneszánsz virágkor; 16. század törökök – mecsetek, fürdők, kertek; 17. század vége a törökök elhagyják a várost, pusztulás, lakosság kb 80% -a meghal, német telepesek; 19. század szénbánya, kőszínház, Zsolnay, vasútvonal fővárossal; 20. századtól – fontos oktatási ~ (középiskolák, egyetemek), és kulturális központ (fesztiválok, múzeumok).

Amit én nem néztem meg, de ha van idejük megtehetik:

  • Csontvári Múzeum – 19. századi festő
  • Vasarely Múzeum – absztrakt festő
  • Zsolnay Múzeum –
  • TV-torony – 200 méter magas, szép kilátás nyílik Pécsre. 

Weboldalak, amiket nagyon hasznosnak találtam:

  • Pécsi Turisztikai Weboldal – a város hivatalos honlapja, nevezetességei, programjai, éttermei ….
  • Pécs Útiszúgó – csak magyarul
  • Tripadvisor – Mit csinaljunk, éttermek, hotelek … stb
  • Wikipedia Pécs – Pécs történelme

IMG_20170524_0001Nagyon élveztem ezt a városlátogatást, bárcsak már korábban megtettem volna.
Remélem, hogy élvezi majd mindenki a képekeimet és hasznos információkatlehet itt Pécsről találni!

Vicky

Collage_Fotor.jpg
A tipikus (félig) magyar ételeket se felejtsük el – pl. Mákos Guba és Csülök

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑

