Jó reggelt, Saigon

 In English – Memories of a Travel Addict Chick: Good Morning, Saigon – CITY TOUR

Soha nem gondoltam volna, hogy ilyen nagy hatással lehet rám egy város. A délkelet-ázsiai utazásom során (Phuket – Szingapúr – Kuala Lumpur – Saigon (Ho Si Minh-város) – Siem Reap – Bangkok – Phuket) ez volt az egyik kedvencem.

Nem tudom, miért szeretem annyira SAIGON-t. Talán mert olyan kaotikus, talán a “nosztalgikus érzés” miatt amit a város nevezetességeinek (beleértve a Háborús emlékmúzeumot) megnézése alatt éreztem, talán azért, mert itt voltak a legbarátságosabbak a lakosok. Különleges helye van a szívemben és az emlékeimben.
aakkk03

aakkk02

aakkk04

Sok mindent láttam, bár nem tartózkodtam ott hosszú ideig.

Két kirándulásra is elmentem a Mekong-delta vidékére, meglátogattunk helyi piacokat, kókuszgyárat, rizsföldeket és hajóztunk a Mekong folyón. Elmentem a Cao Dai templomba, egy vietnami vallási mozgalom központjába és elmentem a Cu Chi alagutakhoz is, ahol a Vietkong katonák az amerikai hadsereg elől rejtőzködtek a Vietnami háború idején.

És természetesen elmentem egy Saigon-i városnéző túrára, hogy megnézzem a legfontosabb látnivalókat. A túra 8 órakor kezdődött az irodától, 15 dollárba kerül. Először meglátogattuk a Háborús emlékmúzeumot (War Remnants Museum) (belépő 50.000 VND), ahol megismerhettük a vietnami háború történetét, a háború hatásait, az áldozatokat, a fegyvereket, láttunk képeket és katonai járműveket. Rettenetes volt, nem tudtam fényképet készíteni minderől, mert némelyik fotó undorító volt. Amit a bombák és a vegyi anyagok (mint például az ‘Agent Orange’) okoztak, megnyomorították őket és a gyermekeiket is.
aakkk08

aakkk09

aakkk10

Azt olvastam, hogy a vietnami Külügyminisztérium szerint 500 000 gyermek született születési rendellenességgel, miközben 4,8 millió ember volt kémiai vegyszerek áldozata 1961 – 1971 között.

Ezt követően egy kávé ~ és tea üzletbe mentünk (jutalék az idegenvezetőnek:) majd a Thien Hau Pagodához. Ez egy buddhista templom, amelyet a kínai tenger istennőnek, Mazu-nak szenteltek.

Mindenhol füstölők vannak, még a mennyezeten is égnek.
aakkk11

aakkk13

Ebéd előtt meglátogattunk egy piacon, sok képet készítettem az eladókról, a halászokról és még egy vietnami kalapot is vásároltam 🙂
aakkk05

aakkk07

aakkk01

aakkk18

Az utolsó megálló az Újraegyesítési Palotánál (Reunification Palace) volt. Ez volt a vietnami háború végének helyszíne, amikor is egy észak-vietnami tank belehajtott a palotába 1975. április 30-án.
aakkk19

aakkk06

Még azért elmentünk egy gyárba is, ahol gyönyörű fából készült képeket, dobozokat, egyéb dekorációkat és bútorokat lehetett találni és vásárolni.

Javaslatok: Foglaljanak szervezett túrákat a Pham Ngu Lao térségben, sok ügynökség van, a kirándulások nagyon olcsók (8 – 14 $ egész nap ebéddel). Ellenkező esetben nem láthatnak ennyi mindent egy nap alatt (A párataltalom nagyon magas, kimerítő a hőségben, hogy egyedül például tömegközlekedési eszközzel fedezzék fel a várost)

Amire Saigonról emlékszem (ezt a nevet jobb szeretem, mint Ho Chi Minh): francia gyarmati épületek, vietnami háborús emlékhelyek, átmenni az út másik oldalára imádkozva nehogy elüssenek a motorok (lassan kell setálni, meg-megállva, nem átrohanva), korai reggeli Tai Chi edzés figyelése a parkban, finom vietnami ételek, hirtelen leszakadó eső, amely 30 perccel később hirtelen eláll, állandó páratartalom …

Néhány nevezetességet nem láttam, vagy nem emlékszem, hogy láttam-e, mert csak elhaladtunk mellette, mint például a Notre Dame-katedrális, a Posta, az Operaház vagy a Hotel Majestic … Talán legközelebb. Ám, ha legközelebb ellátogatok Vietnámba, inkább a Halong öblöt szeretném megnézni.

Vicky

One thought on “Jó reggelt, Saigon

Add yours

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

