Kirándulás északra a Fekete tenger partján – Várna, Kaliakra-fok és az Aladzsa kolostor

United-Kingdom-icon In English – Memories of a Travel Addict Chick: Gone North along the Black Sea Coast – Varna, Cape Kaliakra & the Aladza Monastery

Szóval mit is érdemes megnézni Bulgáriában? Szófia, Plovdiv, Rila kolostor, a rila-i 7 tó… stb igen, de ezek egy kicsit messze vannak a Naposparttól. Mi van a közelben? Ah, igen, Nesszebar, Sozopol, Várna, Kaliakra-fok, Balchik Botanikus Kert és Palota, Aladzsa Kolostor … Lehet találni itt is néhány érdekes látnivalót…

day off_10_Fotorhh

hjdhjd3

day off_17_Fotor

Egy napra északra mentem, Várna felé. A város katedrálisa a bolgár Fekete-tenger leghíresebb ortodox temploma. A 19. század végén épült, belül gazdagon díszített. Tényleg szép, érdemes meglátogatni, ám gondjuk lehet parkolással, szinte lehetetlen parkolóhelyet találni …DSC_1813b

Collage_Fotorjhj

Nem, nem érdekelt a Delfinárium… inkább elhagytam Várnát és a Kaliakra-fok felé vettem az irányt. A Google Térkép szerint 2,5 óra alatt eljuthatnak el oda a Napospartról. Nekem 3 óráig tartott, mert eltévedtem, igen, még egy gps térképpel is.

Odafele az úton napraforgó mezőket és még autókat a múltból – trabantot – is lehet látni.gzhg

hjdhjd5

Mi található a Kaliakra-foknál?hjdhjd1

day off_14_Fotor

day off_08c

A legenda szerint 40 bolgár lány összekötözött hajjal innen ugrott le a Fekete-tengerbe. Inkább a halált választották, mint hogy a törökök kezébe kerüljenek.

Van egy szobor, ami nekik állít emléket.day off_24

day off_11_Fotor

day off_15

day off_20

day off_23

Hat évvel ezelőtt már meglátogattam a Kaliakra-fokot néhány kollégával. Itt vannak azok a képek is.Day-off_009d

Collage_Fotorz

hjdhjd4

Hazafelé megálltam az Aladzsa kolostornál. Nem olyan nehéz megtalálni, csak követni kell a táblákat. Számos sziklakolostor található Bulgáriában, az Aladzsa-kolostor egyike ezeknek, a középkorból származik. Hosszú időbe tellhetett a sziklában a lyukak kialakítása. Az erdőt a legenda szerint egy démon lakta… Brrr, nem is maradtam itt sokáig ..Collage_Fotoruhu

day off_33b

Visszafelé Várnából kitalálni a Napospart/ Burgasz felé, hát beletellett egy kis időbe. Lehet, hogy csak én néztem félre a táblákat, tény, hogy sokáig keringtem körbe-körbe míg végül megkérdeztem valakit merre van a kijárat és az a valaki útba is tudott igazítani.

A képek kedvet csinálhatnak, hogy Önök is megnézzék ezt a területet!

Vicky

 

One thought on “Kirándulás északra a Fekete tenger partján – Várna, Kaliakra-fok és az Aladzsa kolostor

Add yours

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑

