Ahh, a krétai Kék Lagúna (Blue Lagoon)

 United-Kingdom-icon In English – Memories of a Travel addict Chick: Ahhh, the Blue Lagoon in Crete

Ha valamit Kék Lagúnának neveznek, az mindig vonzza az embereket. Sok kék lagúna létezik a világon, van egy Krétán is, Görögországban.
Balos_13

Digimax A50 / KENOX Q2

Gramvoussa_25

Digimax A50 / KENOX Q2
Néhány évvel ezelőtt Krétán töltöttem az első szezonomat mint idegenvezető és minden héten egyszer a Kék Lagúnához kisértem kirándulást Rethymnonból, ahol dolgoztam. Rethymnon az egyik legszebb város ezen a szigeten. Chania mellett elhaladva a tenger menten mentunk egészen Kissamos-ig, igazán festői volt. Sok időbe telt, mig Kissamosba értünk, ahonnan a hajó indult.
075
A hajóval először egy kis szigetre, Gramvoussa-ra mentünk, ahol fel lehet mászni egy 16. századból származó vár romjaihoz.
Aug.31_039

Aug.31_055

Gramvoussa_17_Fotor

Gramvoussa_08b_Fotor
Rendkívül fárasztó (több mint 130 méter magasan van), különösen nyáron abban a melegben, talán 2 alkalommal másztam fel, az elég volt nekem. Felülről a kilátás az öbölre és egy hajóroncsra fantasztikus.
167

033

135_Fotor

Ezt követően továbbhaladtunk Balos-ra a BLUE LAGOON-hoz (KÉK LAGUNÁHOZ). Ott maradtunk néhány órát. A sekély türkizkék vízben nem kell tenni semmi mást csak élvezni a napfényt, ha úszni akarnak, egy kicsit szeles ez a rész, de vannak olyan területek, ahol erre is van lehetöség. És egyszerűen ne csináljanak semmit, csak fotózzanak, gyűjtsenek kagylókat, napozzanak …
Gramvoussa_28b

Digimax A50 / KENOX Q2

Aug.31_115b

Aug.31_122

Aug.31_092

A szabadidö után a hajó visszavitt minket a kikötőbe, majd busszal visszamentünk a szállodáinkba. Ez az útvonal a szokásos turistautvonal azoknak, akik Nyugat-Krétán tartózkodnak és szeretnék látni a Kék Lagúnát.
Eltér a tradicionális utvonaltól az, ahogy én egyik nap megnéztem a Kék Lagúnát. Egy másik pontról olyan gyönyörű fotókat tudnak készíteni, mint a képeslapokon.
Balos_29Csak autóval lehet oda menni, nagyon lassan, mert nem aszfaltút van. Legalább egy óra mig elernek a parkolóhoz,
Balos_08_Fotor

Balos_37

Balos_34_Fotor ezt követően egy rövid séta a kilátóhelyre. Ha van erejük le is mászhatnak a tengerhez.
Balos_17

Balos_16Nem voltam olyan hangulatban, hogy ezt megtegyem, eleve már legalább 20-szor voltam ott lent.
Kelet-Kretáról ezt a kirándulást, csak ugy lehet megcsinalni, ha egy éjszakát nyugaton töltenek , ahogy azt a kollégáim tették …
018

Collage_Fotor

113
Két szezont töltöttem a szigeten és bátran állithatom, hogy ez Kréta egyik legszebb része.

Vicky

 

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

