In English – Memories of a Travel Addict Chick: Exploring the Viñales Valley in Cuba – Farm Life: Rum Factory, Prehistoric Mural, Tobacco plantation, Indian Cave

A Vinales völgyhöz egy nagyon izgalmas kirándulás alatt juthatnak el. Amikor Havannában jártam néhány hónappal ezelőtt, valami mást is akartam csinálni, mint megnézni a várost és egy régi autónt körbevezetni Havannában (ahogy olvasták egy korábbi írásomban 🙂 Milyen egy klasszikus amerikai autóval bejárni Havannát
Nov 26_052_Fotor

Nov 26_048_Fotor

Nov 26_093

Nov 26_041_Fotor

Így foglaltam a szállodámban egy kirándulást a Vinales-völgybe, hogy megnézzem a vidéki életet. Számos cég van, ahol helyet tudnak foglalni, mindegyik hasonló vagy ugyanazt a programot kínálja.
A Vinales-völgy az UNESCO világörökség listán szerepel, Kuba legszebb tája.
A nap korán kezdődött és hosszú órákat töltöttünk a buszon, míg megérkeztünk az első megállóhoz, egy Rum gyárhoz. Amikor beléptünk, megcsapott a rum erős illata, hogy alig tudtam levegőt kapni. Nem vagyok nagy rajongó a rumnak, de kipróbáltam és egész finom volt.
Nov 26_008 - Copy

Nov 26_011

Nov 26_013

Nov 26_014

Nov 26_017
A következő megálló felé haladva a buszunk lerobbant, az út közepén, a dzsungelben …
Nov 26_027 Hmmm, kiszálltunk, vártunk, nevetünk az egészen, fotóztuk a régi autókat amik elhaladtak
Nov 26_029

Nov 26_027bés csodák csodájára a busz – ami szerintem legalább 20 éves volt – elindult, sikerült megjavítani és folytathattuk az utunkat … 🙂
A következő volt az őskori sziklafal (Mural de la Prehistoria). Talán a legrondább látnivaló Kubában. 1961-ben Fidel Castro meglátogatta ezt a völgyet és elrendelte, hogy a sziklát csigákkal, dinoszauruszokkal és, ősemberekkel fessék színesre! Rettenetes és nevetséges, de ugyanakkor vicces is..

Nov 26_049
Ezen a napon, Nov 26-án évfordulom vol, 2 éve egy speciális hasnyálmirigyrákkal mutottek, ezért a Victory jel 🙂

Nov 26_037

Nov 26_045

Nov 26_037b

A vidéki ebéd után
Nov 26_037elmentünk egy dohány ültetvényre. Sok ilyen gazdaság van, meglátogattuk az egyiket. Körbevezettek,
Nov 26_083

Nov 26_071

Nov 26_069

Nov 26_075_Fotor

Nov 26_077

Nov 26_074elmagyarázták, hogyan készül a dohány. A módszer 200 évre ugyanaz, a növényt kézzel szedik, majd 1 hónapig szárítják a pajtában, amíg bebarnul. Ananász, vanília, fahéj stb. egy speciális keverékét használják ezután a dohánylevelekre, majd ezt követően tekerik fel a szivarokat.
Nov 26_055_Fotor_Fotor

1 szivar körülbelül 20 $ … A kubai szivar világhírű … és nagyon drága … 🙂
Nov 26_068

Nov 26_068b
Néhány érdekes történetet hallottam a szivarokról: Columbus Kristóf találkozott először a szivar őskori változatával, a helyi indiánok dohányleveleket szivtak. Európába exportálták és a szivarok ezután népszerűvé váltak a gazdag emberek köreiben. A kubai kormány a dohány 90% -át megvásárolja a és a helyiek 10% -ot tarthatnak meg. Huhh, kemény …
Az indiai barlangban (Cueva del Indio) egy kis hajóút volt a földalatti folyón, amely keresztülfolyik a barlangon. (Soha többé nem megyek barlangba, legalább 30 percig várakoztunk a csónakra, még klausztrofóbiás érzésem is volt ott).
Nov 26_085

Nov 26_094_Fotor
Az utolsó egy kilátó volt, ahonnan látni lehetett a Vinales Völgyet.
Nov 26_098_Fotor
Hosszú nap volt, kb 22.00 körül érkeztünk vissza a szállodáinkhoz.
Tehát ez a megszokott program, ha Havanánból a Vinales-völgyhöz akarnak menni, egy nap a vidéken elég az én véleményem szerint, de itt fel lehet fedezni Kuba egy másik oldalát.
Vicky

One thought on “A Viñales-völgy felfedezése Kubában – vidéki élet impressziók: Rum gyár, őskori sziklafal, dohány ültetvény, indiai barlang