Veri az ördög a feleségét Cozumel szigetén Mexikóban

 In English Memories of a Travel Addict Chick: The Devil is beating his Wife on Cozumel Island in Mexico

Csak néhány napot töltöttem Mexikóban, amikor 2016 novemberében részt vettem a körutamon . Itt olvashatnak róla => Bakancslista: New York City – Fort Lauderdale – Playa del Carmen – Havana
Megkérdeztem sokakat, akik már voltak Mexikóban , hogy melyik szigetet ajánlanák, hogy meglátogassam: Cozumel-t (az egyik legnagyobb sziget), Isla Mujeres-t (golfkocsival könnyen felfedezhető) vagy Holbox-ot (madármegfigyelés a fő attrakció)?
Meghallgattam, amit mondtak és végül ugy döntöttem, hogy COZUMEL-re megyek.
Fotor_150456088379194

Fotor_150454260391023

Fotor_150454262434268

Fotor_150456045117910

Cozumel-szigetről: Mexikó egyik legnagyobb szigete, Playa del Carmen partjaitól 20 km-re van. Nemcsak gyönyörű, csendes strandok találhatóak ott, hanem maja romok is, mert fontos imahely volt a napisten hivőknek. Kalózok és csempészek menedéke volt a 17. – 19. században.
A strandok és a látnivalók délen vannak. San Miguel a legnagyobb város, a legtöbb étterem, üzlet, bár és autókölcsönző cég  itt található.
Cozumel_map_01
Ha Playa del Carmen-en tartózkodnak, a kompállomás közel van az 5. sugárúthoz. Három kompvállalat van (elméletileg): Barcos Caribe, Ultramar, Mexico Waterjets. A Waterjets-nél soha nem láttam senkit …
Tehát a Ultramar-al mentem oda és a Barcos Caribe-val jöttem vissza.
IMG_0844

IMG_0845

IMG_0846Az árak hasonlóak és 30 percenként van hajó. Nem szükséges foglalni oda-vissza jegyet és mindig nézni az órájukat, hogy elérjék a kompot. Elég csak indulás elött 20 perccel megvásárolni a vissza jegyet. A komp körülbelül 8 $ és 30 percet vesz igénybe Cozumel-re.

A nap nagyon egzotikus volt, mert egyik percben esett az es, a következő percben ragyogott a nap, majd ismét eső … és így tovább. Erre van egy mondás: Veri az ördög a feleségét.
IMG_0827
A nap végére – amikor indultam vissza Playa del Carmenre – újra szép lett az idő… Hmmm, tipikus, ugye?
Kezdjük egy tipikus mexikói reggelivel, Chilaquiles-el, a napot (kukorica tortilla – vörös és zöld sajttal és rántottával, plusz narancslé).
IMG_084020 dollárért béreltem egy autót, elhagytam a kikötőt San Miguel-t

 

és az autóut felé vettem az irányt, ami keresztül megy a szigeten. Sok szép strand található itt.
IMG_0835

IMG_0841

IMG_0832

IMG_0843

IMG_0851
Az ebédet bármelyik tengerparti bárban el lehet fogyasztani, nagyon finom a taco, a haltál, és a kilátás is fantasztikus.
IMG_0828

IMG_0829

IMG_0836És az étteremben összeakadtam egy max 10 gramm súlyú kutyával 🙂 egy extra minivel …
IMG_0837
Dél felé vettem az irányt, sajnos a világítótorony vasárnap zárva volt, ezért elmentem Playa Palacar-ra és ott töltöttem a délutánt.
IMG_0821

IMG_0822

IMG_0824

IMG_0825

IMG_0826
Kisebb szívrohamot kaptam az autókölcsönzőnél, mert senki sem volt ott, amikor vissza akartam adni az autót és el akartam érni a következő kompot, nem akartam még egy órát várni, plusz az 50 $ letétet is vissza akartam kapni, amit blokkoltak a kártyámon. Az autókölcsönző melletti üzletekben senki sem tudta, hogy kit keresek. Ha nem beszéltem volna spanyolul, nem tudtak volna segíteni. Végül megjelent a tulajdonos, minden tisztázódott és visszamentem Playa del Carmen-re.

Amit látni akartam, de nem tudtam, mert nem volt időm / hangulatom / lehetőségem:

  • Stingray Beach – itt úszhatnak rájákkal, még ölelhetik is õket,
  •  A világítótorony – vasárnap zárva – bárcsak tudtam volna, csodálatos képeket láttam róla :/
  •  és a Playa del Cielo – a vízben nagy tengericsillagokat lehet találni – csak kiránduló hajóval lehet oda menni

Miért menjenek Cozumel-re:

  •  könnyen elérhető Playa del Carmen-rő l
  •  1 nap alatt fel lehet fedezni autóval
  •  olcsón lehe autót bérelni
  •  nagyon könnyű vezetni, szinte senki sem volt az utakon
  • gyönyörű strandok vannak – kristálytiszta a víz, kiváló búvárkodási / snorkelezési lehetőséggel

Miért ne menjenek Cozumel-re:

  • San Miguel, ahova a komp érkezik, semmi különleges, több színes házat vagy több életet vártam (de vasárnap volt, ok, igaz, az én hibám is volt)
  • A bérelhetö kocsik nagy része rossz állapotban van

Talán a váltakozo időjárás miatt érzem, hogy többre számítottam. Ha szeretnének meglátogatni néhány csendes strandot, ahol nincs hangos zene a közeli strandbárból (pl mint Playa del Carmen-en), akkor menjenek el Cozumel-re.
Viszont ha nem mentem volna el, sajnáltam volna. A szigetről az általános benyomásom nagyon kellemes. Végre valami más, mint a maja romok meglátogatása, amit Mexikóban tettem egészen addig 🙂

Vicky
IMG_0820

One thought on “Veri az ördög a feleségét Cozumel szigetén Mexikóban

Add yours

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑

