Fedezzék fel Veliko Tarnovót és környékét Bulgáriában

 In English – Memories of a Travel Addict Chick: Discovering Veliko Tarnovo and area in Bulgaria

Ha Bulgáriában a Naposparton tartózkodnak és már láttak mindent, amit érdemes megnézni a közelben, akkor egy kicsit messzebb is lehet menni. Három óra (244km) autóval, hogy elérjék Veliko Tarnovot,   A legutóbbi szabadnapomon elmentem oda.
Veliko Tour_05

Veliko Tour_73

Veliko Tour_28

Fotor_150485414295599

Az autópályán menve elöbb vagy utobb le kell fordulniuk északra, keresztülhaladnak néhány szép falun. Ha úgy döntenek, hogy nem az autópályán akarnak menni (veszélyes, számtalan teherautó van 140 km / óra sebességgel haladva), akkor még több falun tudnak keresztül haladni.
Veliko Tarnovó a Yantra folyó mentén található, a “Cárok városaként” nevezik és a 12-14. században a második bolgár birodalom fővárosa volt.

Mit nézzünk meg Veliko Tarnovóban?
A legfontosabb a Tsaravets eröd. Könnyű megtalálni, mert a városba érkezve elhaladnak a bejárat mellett. Parkolóhelyet a közelben nem lehet talalni, csak messze, de az is maximum 20 perces sétával elérhet.
Veliko Tour_44

Veliko Tour_42

Veliko Tour_52

Veliko Tour_50

Fotor_150485430643915 A belépő díj 6 BGN, az oroszlán szobor mellett elhaladva fel lehet menni a templomhoz. Nekem jó 15-20 percet vett igénybe, hogy felmenjek, de persze sokszor megálltam képeket készíteni.
Rossz hír a táncosok számára – pirouettezni tilos a falakon. Ahh, milyen kár … 🙂
Veliko Tour_47A templomban modern festmények találhatók. Nem vagyok az ilyenfajta kommunista művészet hive, de azt kell mondanom lenyűgöző volt.

Meg lehet nézni a Régészeti Múzeumot is, ahol az őskortol a középkorig vannak leletek.
Bevallom, én inkább elmentem az óvárosba enni és a legklasszabb kaját ettem amiota Bulgáriában vagyok.
Veliko Tour_74
Az étteremből láttam az Assens emlékművet, a bolgár cárok szobrát és a Szent Mártír templomot, ami több mint 100 éves.

Úgy érezhetik magukat, mintha visszamentek volna az időben, amikor Velio Tarvono Óvárosában sétálnak,
Fotor_150485428321288

Veliko Tour_72

Veliko Tour_30

Veliko Tour_31

Veliko Tour_69

Veliko Tour_35 különösen a Samovodska charshya utcán (Rakovski utca), amely a többtucat ajándéküzletet kínáló kézműves utca.
Fotor_150485424614890 A 19. században ezen a helyen árulták a közeli Samovodene falusbol a kézművesek a portékáikat. Ezen az utcán mentem vissza az autómhoz, nagyon szépek a régi házak.


Mit lehet látni Veliko Tarnovo közelében

Ha már idejöttem, arra gondoltam felfedezem a környéket is.

Hallottam, hogy van egy szép vízesés Emen-ben, Velikotól 20 km-re. Nem volt időm / hangulatom elmenni oda.

Arbanasi falu mindössze 10 percre van egy dombon. Felülről gyönyörű kilátás nyílik Velikóra. Könnyen megtaláltam a várost és meglátogattam a leghíresebb templomot, a Szent Mária templomot, gyönyörű freskókat lehet találni. Kár, hogy nem volt kivilágítva és nem lehetett fényképeket készíteni belülről, csak kívülről.

Van egy kis temető a templom közelében. A síron lévő képeken a hagyományos ruhájákból itélve, szerzeteseket és a kolostorhoz kötödö embereket temették ide.
Fotor_150485447776074

Fotor_150485409144782
Az egész város egy élő múzeum, kis faházak, hagyományos építészet, macskaköves utcák.
Fotor_15048544003559

Fotor_15048540630606Arbanasi-ból lefelé menet meg lehet állni a folyó partján és megcsodálhatják a hidakat és az erődöt.
Fotor_150485454324811

Az Úr Színeváltozása kolostor körülbelül 7 km-re van Veliko Tarnovótól. Nem lehet kimondani a nevét, Preobrazhenski kolostor. Hallottam, hogy vannak túraútvonalak is oda.  Én lusta vagyok, inkább autóval mentem. Ez egy kolostor a 14. századból. Ekkorra már nagyon elegem volt a kolostorokból, de azért ezt megnéztem belülről. A külső alapján nem számítottam ilyen szép belső diszitésre.
Fotor_150485411901379

Fotor_150464396537249

Veliko Tour_84

Veliko Tour_83
Nos, azt hiszem, ez volt az utolsó alkalom, hogy autóval ilyen messzire mentem, fárasztó volt, különösen vissza vezetni. Mégis kellemes élmény volt.
Azt terveztem, hogy elmegyek egy 2 napos kirándulásra Szófia-Plovdiv-Rila kolostorhoz mialatt még itt vagyok, ám ezt inkább kihagyom. Fárasztó , akár csak a kiránduló buszon ülni …
Remélem, élvezik a képeket!
Vicky

One thought on “Fedezzék fel Veliko Tarnovót és környékét Bulgáriában

Add yours

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

