Szeretlek GOZO – BAKANCSLISTA

 In ENglish / ANgolul – GOZO, I love you – BUCKET LIST

Több mint 1,5 évet töltöttem a Máltai szigeteken és felfedeztem, ahol laktam, Máltát, de többet akartam látni, így gyakran utaztam Gozóra. (Málta 3 szigetből áll: Málta, Gozo és Comino). Elmentem kirándulásra és autóval is bejártam a szigetet. Találtam titkos strandokat, amelyeket csak a helyiek (vagy talán még a helyiek sem) ismernek és Gozo a szívem csücske lett.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vict_09

Hondoq Bay09

Vict_07

salty2_Fotor

Könnyen át lehet menni komppal Máltáról, nem drága (még autóval sem), gyors és rendszeresen jár Cirkewwa (Málta) és Mgarr (Gozo) között.
Mgarr
Gozót Kalüpszó szigetének nevezik a szépsége miatt. Állítólag Kalüpszó nimfa itt csábította el Odüsszeuszt. Gozo teljesen más, mint a forgalmas és mindig nyüzsgő Málta. Csendes, alig van forgalom az utcákon, kevés a turista, érintetlenek a strandok …
imagehgh1
Tehát itt van egy bakancslista Gozóról, amiről hallottam, amit láttam, amit nem láttam, amit javaslok, hogy nézzenek meg:

  • A főváros Victoria, hehe természetesen szeretem ezt a várost, ez az én nevem is.
    Vict_24A Fellegvár (Citadella) hosszú ideje áll, a lovagok a 16. században építették. A falakon körbe lehet menni és élvezhetik a kilátást a csodálatos tájra.

    A kis szűk utcák hasonlóak Mdinához, amely Máltán található.

     

    A Fellegvár szívében van a székesegyház, ahol akár elsőáldozó gyermekeket is lehet látni (Málta katolikus ország, a lakosság 89% -a katolikus és rendkívül vallásos).

     

  • Xwejni sólepárlók: Véletlenül bukkantam rá erre a területre, mikor a Hondoq-öblöt kerestem. Lenyűgöző képek készíthetők itt és ez a sólepárló sokkal nagyobb, mint a máltai.
  • Xwejni-i tengerpart a sólepárlók közelében található, ahol szintén drámai felvételeket készíthetnek a sziklákról.
  • Hondoq-öböl nem messze van a sólepárlóktól, Quala közelében. Ha medúza nélküli türkizkék tengert, sekély tengerpartot szeretnének látni és elegük van a Kék Lagúna embertömegéből, jöjjenek ide.
  • A máltai szigetek templomai idősebbek, mint az egyiptomi piramisok. A Ggantija-templomok Xaghra közelében vannak, ha érdeklődnek az ilyen műemlékek iránt jöjjenek ide. Egyesek szerint ezeket is a bakancslistára kell tenni, mert a Világörökség részei.
    Gozo_18
  • A Kék Ablak leghíresebb hely volt Gozón, egy hatalmas 60 méter magas természetes ablak a sziklába vájva. Azt írtam “volt”, mert néhány hónappal ezelőtt egy viharnak köszönhetően összeomlott. Itt olvashatnak róla => Volt egyszer egy Azúr Ablak Máltán
    Azure Window_2
  • Az Kék Ablak a Dwerja-öbölben volt, de nem csak gyalogosan lehet megátogatni ezt a területet, hanem hajóval is a Belső tengertöl. A hajóút során érdekes kőalakzatokat láthatnak a sziklákon. Valószínűleg ezt még mindig meg lehet tapasztalni, nem kell kétségbe esni.
  • A Ramla-öböl Gozo legszebb strandja, vöröses homokja van. A strand közepén van egy Szűz Mária szobor
  • Kalüpszó barlangja a Ramla-óból felett helyezkedik el. Semmi különleges nincs ott, de a kilátás Pazar.
  • A San Blas-öböl a Ramla-öböl közelében van, szép, csendes, homokos, de lemenni oda és különösen visszajönni a meredek dombon igazi kihívás. Nem tudom, hogy egyes – valószínűleg helyi – turisták hogyan vitték le a napesernyőjüket és piknik kosaraikat …
    san blas
  • A Ta ‘Pinu bazilika egy zarándokhely. Mindig azt mondtam, a vendégeimnek az információs találkozókon, hogy “Máltán 365 templom van, vagyis az év minden napjára jut egy.” Még Gozón is sok van, de ez a leghíresebb.
    Gozo_Ta pinub
  • Xlendi egy régi halászfalu, hagyományos halászhajók horgonyoznak az öbölben, ami tele van étteremmel.
    xlendi
  • A Ta’Cenc-sziklák Gozo legmagasabb sziklái. Nem tudtam akkor még, milyen rendkívülien nézett ki, így csak egy kis öbölig mentem. De ha további 25 percet mentem volna, láttam volna a 130 magas sziklákat.
    Ta'Cenc
    Hát ennyit tellett egy ex-Gozo szakértötöl.
    Vicky
Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

